niedziela, kwiecień 09th, 2017 | Author: admin

Suszarka nie tylko nie niszczy ubrań, ale wręcz je “odmładza” (usuwa tzw filc) więc nie trzeba stosować żadnych golarek do odzieży itp. Ja osobiście do suszarek przekonałem się w USA gdzie mieszkałem 3 lata i powiem tylko, że ubrania które tam zakupiłem rok 2009 cały czas są w mojej garderobie    Być może jakby ktoś co tydzień suszył jakąś rzecz przez 2-3 lata to by ją zniszczył, ale z drugiej strony kto teraz chodzi tyle w jednych ciuchach To prawda również, że wysuszone ubrania w 90% nie wymagają prasowania - nie wiem na czym to polega, ale tak jest. Co do wentylacji to nie jest ona potrzebna w przypadku suszarki kondensacyjnej jaką ja posiadam - potrzebujemy jedynie gniazdka elektrycznego Jedynym “efektem ubocznym” suszenia jest wytworzone ciepło - zimą nie jest to raczej wadą ale trzeba się liczyć z tym, że w pomieszczeniu, w którym pracuje suszarka może być i ze 30st. Suszarka nie niszczy rzeczy. Ja najbardziej jestem zadowolona z suszenia ręczników. Są mięciutkie, nie tak jak po suszarce tradycyjnej. Odzież też jest miękka.Przydaje się również wtedy , gdy trzeba coś wysuszyć na szybko. Dokładnie tak jak mówisz Ja jeszcze podam taki przykład: W domu panuje akurat grypa żołądkowa i córka zwymiotowała w łóżko - niestety na tyle mocno, że do prania była cała pościel + kołdra + pokrowiec od materaca. Zdarzenie miało miejsce koło 0800 rano, a już o 2000 córka kładła się spać w czyściutkie i pachnące łóżeczko Na szczęście mam dość dużą suszarkę (7kg wkładu) więc spokojnie można wysuszyć właśnie kołdrę, czy pokrowiec od materaca, które są bardzo ciężkie i nasiąkliwe. A z drugiej strony nie wyobrażam sobie jak bym sobie poradził w takiej sytuacji bez suszarki, bo pogoda obecnie nie sprzyja suszeniu, a taka wisząca klimatyzacja do firmy kołdra czy materac potrzebują duuuużo miejsca i godzin żeby wyschnąć. No cóż - na pewno dedykowane urządzenie jest lepsze i zdecydowanie bym takie wolał, ale trzeba liczyć się z ograniczeniami - w łazience mam miejsce na jedno urządzenie i w moim odczuciu estetyczniej wygląda jedno żelastwo niż dwa .

Ja domu nie wybudowałem, tylko kupiłem na etapie tynków wewnętrznych i nawet nie miałem jak przestawić jakiejkolwiek ścianki… Gdybym się budował sam, to zrobiłbym dom 100-120 m kw., w którym chciałbym przewidzieć:

- małą spiżarnię z normalnymi drzwiami z wejściem z kuchni

- na każdym piętrze schowek dosłownie po 1 m kw. na odkurzacze, wiadra i mopy (żeby nic nie nosić i nie zagracać garderoby czy szaf)

- pralnię, gdzie na stałe byłyby wszystkie gadżety związane z praniem i prasowaniem.

Niestety w stolicy i łatwo dostępnych komunikacyjnie pobliskich miejscowościach ceny są dość zniechęcające, więc pewnie na zawsze pozostanie to sfera marzeń i idealnego domu nie wybuduję

Category: Bez kategorii  | Comments off
niedziela, kwiecień 09th, 2017 | Author: admin

Każdemu według jego potrzeb.

U mnie samochody stoją pod chmurką,a garaż pusty.Jesteśmy za leniwi żeby je wprowadzać ha ha.

Narzędzia ogrodnicze stoją oparte o elewację, bo  klimatyzacja Ursynów wolę 100 kursów z taczkami zrobić niż iść jeden raz bezproduktywnie z motyką do garażu czy kotłowni(a co dopiero do piwnicy ).Trawy szczęsliwie brak,to i kosiarki nie mam. Meble ogrodowe kupuję tylko takie,które zimują na zewnątrz.U mnie każde pomieszczenie techniczne zieje pustkami.

Pralnia obok łazienki,ale już niekoniecznie blisko wyjścia na taras-nie chce mi się tego prania wynosić,a potem jeszcze przy zdejmowaniu sprawdzać czy nie ma tam jakiś skorków czy czegoś podobnego  Priorytetem jest teraz zakup suszarki,bo rozwieszanie drobnego prania typu majty,skarpetki itd doprowadza mnie do szału. Szkoda, że to nie jest takie proste w okresach przejściowych między lekkim dogrzewaniem a pełnym sezonem grzewczym. My mamy taki problem, że pranie po prostu nie schnie, nawet na przewiewnym strychu, a susząc w pokoju czuć wilgoć .

W bloku takiego problemu nie było - było (za)gorąco i było suche powietrze gdzieś od października. W dobrze zaizolowanym domu przy obecnie panujących temperaturach piec się włącza tyle co kot napłakał, bo temperatura w domu trzyma się w okolicach 21 stopni, a jak napalę wieczorem w kominku (bez żadnego rozprowadzania powietrza), to piec nie włącza się przez około dobę wcale.

Wczoraj właśnie przeglądałem ofertę pralko-suszarek z tego powodu, chociaż wcześniej przekonywałem żonę, że to fanaberia i bezsens . Teraz myślę, że to dobre rozwiązanie wspomagające.

Do domu wprowadziłam się prawie bez mebli i bez rzeczy celowo-chciałam sprawdzić co tak naprawdę jest mi niezbędne.Co prawda nie wytrzymałam kilka razy i kupiłam parę rzeczy które okazały się mało potrzebne i teraz zawalają mi miejsce,ale walczę ostro ze sobą i widzę już pierwsze efekty.Dom który w trakcie budowy był jak na nasze przypuszczalne potrzeby podejrzanie mały, okazuje się przyduży.Tylko nałażę się bez sensu,a stawiać nie ma za bardzo co,bo jak się pochylę z uwagą nad każdą rzeczą którą chciałabym mieć,większość właśnie okazuje się zbedna.

Wszystko kwestia podejścia, ile mamy ochoty się koło tych wszystkich klamotów nadreptać.Bo dom to wieczne dreptanie

Podsumowując-nic mi się nie chce,dlatego piwnica mi niepotrzebna U mnie w domu od 10 miesięcy suszy się tylko i wyłącznie za pomocą suszarki. W tej chwili nie wyobrażamy już sobie aby wrócić do tradycyjnej metody. Wiadomo, że zużywa to trochę prądu, ale komfort korzystania z tego cuda jest niedopisania Polecam natomiast zakup oddzielnej suszarki a nie zintegrowanej z pralką - na prawdę szczerze mówię bo mam porównanie wśród znajomych. Ja osobiście kupiłem taką “półprzemysłową” z komisu Siemensa za 600zł - suszy codziennie albo i kilka razy dziennie bo mam dwójkę maluchów i działa wyśmienicie. Z tego co patrzyłem nowa taka kosztuje ponad 4 tys. jak coś to mogę dać namiar na komis

Gdybym miala mozliwosc, to pewnie zdecydowalabym sie na mala piwnice z mysla o przetworach, ale wiedzialam jeszcze przed rozpoczeciem budowy, ze nie warto sobie glowy piwnica zawracac, bo woda za wysoko. Dlatego garaz nie bedzie garazem Postawimy wolnostojacy garaz, a ten domowy bedzie pomieszczeniem gospodarczym.

Co do tematu wątku,nigdy nie zrobiłabym już przesłon okiennych elektrycznych.Za dużo czasu schodzi przy manewrowaniu przy nich(sznurek się pociąga i już,a silniki to jednak nie jest błyskawica).Automatyka sprawy nie załatwia.bo różne okna w różnych porach chcemy mieć różnie przysłonięte.

Category: Bez kategorii  | Comments off
niedziela, kwiecień 09th, 2017 | Author: admin

akurat bardzo nie zgodzę. ładne ukształtowanie działki i obsadzenie jej zielenią pozwala ukryć piwnicę całkowicie. nieproporcjonalnej ścianki kolankowej nie ukryjesz - piwnicę jak najbardziej. Nie mam garażu dwustanowiskowego. Mam garaż 6 x 3,5, kórego przedłużeniem jest kotłownia i już na etapie projektu wiedziałem jak mniej więcej co gdzie będzie stało. Pisałem o znajomych gdzie drugie stanowisko to zazwyczaj graciarnia, ale to wynik braku przemyślenia. Ja jeszcze nie mieszkam. Garaż ma 36 mkw, kotłownia 15. Jestem dobrej myśli  Na pewno będę wieszać na ścianach rowery itp. Regały jakieś się postawi, czy półki. Opony akurat mamy w ASO, ale wiem że nie każdy może skorzystać z takiej opcji. W kotłowni będzie rekuperator, odkurzacz w garażu (oba na ścianie wyżej podwieszone), w kotłowni pralka, zamrażarka, suszarka, zew roboczy, piec z zasobnikiem i jeszcze jest duży kąt na jakiś regał. Pod sufitem jakieś relingi na sznurkach na pranie…

Ale prawda jest też taka, i niestety znam to z autopsji - im większą powierzchnię będziemy mieć na przechowywanie, tym więcej będziemy gromadzić. Dlatego ja na strychu wygospodaruję tylko 20 mkw, z pełną premedytacją, żeby nie chomikować zbędnych rzeczy.

Hobby które zajmuje dużo miejsca, czy biuro w domu to odrębny temat, bo nie każdy takie ma… Często dobrym rozwiązaniem jest po prostu…. gabinet  ciekawą rzeczą jest wielkosc deski

szerokosc 19 cm długosc 190 cm jest to dąb poddany obróbce termicznej dzieki czemu zmienia kolor na brązowy (ciemny) ale podobno przez ten zabieg jest tez twardszy

takie załozenie aby pasowal do okien.

pewnie, że można wszystko co piszecie trzymać w garażu (powiesić na ścianach, pod sufitem) ale wtedy pomieszczenie staje się zagracone i wizualnie i praktycznie ciężko jest czasem przejść by się o coś nie poobcierać…

Każdemu według jego potrzeb.

U mnie samochody stoją pod chmurką,a garaż pusty.Jesteśmy za leniwi żeby je wprowadzać ha ha.

Narzędzia ogrodnicze stoją oparte o elewację,bo wolę 100 kursów z taczkami zrobić niż iść jeden raz bezproduktywnie z motyką do garażu czy kotłowni(a co dopiero do piwnicy ).Trawy szczęśliwie brak,to i kosiarki nie mam. Meble ogrodowe kupuję tylko takie,które zimują na zewnątrz.U mnie każde pomieszczenie techniczne zieje pustkami.

Pralnia obok łazienki,ale już niekoniecznie blisko wyjścia na taras-nie chce mi się tego prania wynosić,a potem jeszcze przy zdejmowaniu sprawdzać czy nie ma tam jakiś skorków montaż klimatyzacji Wilanów czy czegoś podobnego  Priorytetem jest teraz zakup suszarki,bo rozwieszanie drobnego prania typu majty,skarpetki itd doprowadza mnie do szału.

Do domu wprowadziłam się prawie bez mebli i bez rzeczy celowo-chciałam sprawdzić co tak naprawdę jest mi niezbędne.Co prawda nie wytrzymałam kilka razy i kupiłam parę rzeczy które okazały się mało potrzebne i teraz zawalają mi miejsce,ale walczę ostro ze sobą i widzę już pierwsze efekty.Dom który w trakcie budowy był jak na nasze przypuszczalne potrzeby podejrzanie mały, okazuje się przyduży.Tylko nałażę się bez sensu,a stawiać nie ma za bardzo co,bo jak się pochylę z uwagą nad każdą rzeczą którą chciałabym mieć,większość właśnie okazuje się zbedna.

Wszystko kwestia podejścia, ile mamy ochoty się koło tych wszystkich klamotów nadreptać.Bo dom to wieczne dreptanie

Podsumowując-nic mi się nie chce,dlatego piwnica mi niepotrzebna

Co do tematu wątku,nigdy nie zrobiłabym już przesłon okiennych elektrycznych.Za dużo czasu schodzi przy manewrowaniu przy nich(sznurek się pociąga i już,a silniki to jednak nie jest błyskawica).Automatyka sprawy nie załatwia.bo różne okna w różnych porach chcemy mieć różnie przysłonięte.

przy domu parterowym czasem jest taki problem, że nie ma już zwyczajnie miejsca na jakieś potrzebne pomieszczenie na parterze i właśnie robi się albo piwnicę albo strych

ściany będą białe więc moze to ciekawie wyglądać.

Dzis dostałem telefon ze jutro dechy mogą u mnie byc - problem w tym ze musze zgomadzic kasę na ten cel a to potrwa parę dni.

zakupu doknałem w Quercus Katowice - mimo ze nie są najtansi bo oferują markowe produkty na Paradora zaproponowali najlepszą cenę.

teraz czeka mnie przeprawa z parkieciarzem bo jedno to materiał a drugie klejenie. Poczekaj do konca budowy , jeszcze nie jedną parę wytargasz

Moja matula jest boska - jako szmaty uzywam starych koszulek i kiedys wchodząc mowi ooooo synu twoja koszula wala sie na podłodze.

Ja jej na to ze ona (koszulka) ma dobre 1o lat i to jej własciwe miejsce na podlodze (słuzy jako szmatka/scierka bo juz są płytki) , jednak ona powiedziala ze nie jestem oszczędny

gdybym budowała chałupę, to z pewnością z piwnicą, no chyba, że miałabym tak wielką działkę, że by parterówka weszła. to idealne miejsce na ukrycie pralni, kotłowni, sezonowej garderoby, małego warsztatu - a takich pomieszczeń w domu absolutnie nie pomijam.

garaż wiadomo - pomieści trochę rzeczy, ale nie po to się buduje dwustanowiskowy garaż, żeby jeden samochód “mieszkał” na zewnątrz - nie piję akurat do ciebie i rozumiem, z czego wynika taka sytuacja u ciebie, ale uważam, że to bez sensu)

Category: Bez kategorii  | Comments off
niedziela, styczeń 15th, 2017 | Author: admin

Kuchnia ma być częściowo otwarta na salon, zamykana podwójnymi drzwiami suwanymi. Nie przewiduję kuchenki gazowej, kratka będzie - ma być wentylacja naturalna, grawitacyjna, więc kratki być muszą (są dwa kanały zaprojektowane - jeden pod wyciąg, drugi wentylacyjny), zastanawiałam się tylko nad salonem, ale skoro tam też być musi to będzie…

Spiżarka, owszem będzie przy kuchni, ale bez okna, za to z drzwiami na zewnątrz - od bidy można uchylić. Odpada budowanie kominów, robienie obróbek blacharskich, montowanie, różnych odskraplaczy, nawiewników, kominków.

Wentylacja grawitacyjna/naturalna, nie zdaje egzaminu w nowych budynkach czy mieszkaniach.

Mam jeszcze ogromną zagwostkę od strony materiałów na przewody wentylacyjne - mam je zaprojektowane w ścianach. Te dwa w kuchni są w ścianie zewnętrznej, szczytowej z ceramiki typu porotherm 24-25 szer ( jeszcze na poddaszu dojdzie trzeci do łazienki), a reszta w nośnych, które mają być z siliki 18. I nic nie pasuje. Ceramiczne pustaki wentylacyjne są za wąskie - trzeba by czymś uzupełnić powstałą wnękę (cegła zrobi mostek, może styro?), te kształtki z silki są z kolei za szerokie (24cm). Przyszło mi do głowy, żeby je zamienić, ale o ile ceramikę można by jakoś wmurować w silikatową ścianę (będzie wystawać lekko, koło 1cm), o tyle chyba silka jest za ciężka do oparcia na ceramicznej ścianie (bo przewody chyba będą zaczynać się wyżej, opierając się na zwykłych pustakach?). to nie radziłbym wpuszczać wyziewów znad okapu nadkuchennego bezpośrednio do kanału murowanego. Przy intensywnym używaniu okapu zagnieździ się tam najpierw wilgoć a w końcu bakterie i grzyby . Radziłbym co najwyżej w ten kanał wentylacyjny wmurować rurę PCW z trójnikiem o średnicy min. 120-150 mm z odskraplaczem w dole (tak, jak we wkładach kwasoodpornych na spaliny gazowe) i rurką z dna trójnika odprowadzać te skropliny do kanalizacji. Usytuowanie dwóch kanałów wentylacyjnych w kuchni przez (jak sądzę) projektanta bez dodatkowego nawiewu na czas pracy okapu zaowocuje “zaciąganiem” powietrza z tego drugiego kanału. Mogą wtedy do kuchni wrócić niekoniecznie miłe zapachy z dachu (np. dym z zewnątrz lub wyziewy z odpowietrzników kanalizacji). Dlatego za tak ważne uważam dodatkowy nawietrzak z zamykaną kratką usytuowany możliwie najbliżej kuchenki (indukcyjnej?), co spowoduje, że powstanie “krótki” obieg powietrza: to powietrze, które wyciągnie okap dostarczymy w jego pobliżu i nie będzie występowało zbytnie wychłodzenie kuchni, gdybyśmy np. dostarczali to powietrze z większej odległości od kuchenki. Każdy bowiem wentylator (a taki jest i w okapie) ciągnie sobie powietrze, skąd mu najłatwiej.

Category: Bez kategorii  | Tags: ,  | Comments off
niedziela, styczeń 15th, 2017 | Author: admin

Skoro mieszkają to odbiór kominiarski już był. A teraz drobna zmiana i jeśli nie ma jakiegoś tlenożernego urządzenia w mieszkaniu to wszystko ok. Prawidłowo wykonana wentylacja konwekcyjno-grawitacyjna w łazience (i nawet w pralni) powinna wystarczyć.

Taki np. wentylatorek fi 100 mm ma spory wydatek. Aby ten “apetyt” zaspokoić, trzeba by mu skądinąd dostarczyć to powietrze. Warto, aby to było działanie celowe, a nie przypadkowe (np. aby ciągnął z innego kanału wentylacyjnego). Jeśli w mieszkaniu jest sporo nawiewników okiennych, to może to wystarczyć. Jeśli nie, to na czas pracy tego wentylatorka warto by otwierać w pobliżu jakiś spory nawiewnik (choćby okno) zamykany zaraz po jego wyłączeniu. I jeszcze jedno - zgodnie z Rozdz. 5 par.141 Rozp. Min. Infrastruktury z 2002 r. nie wolno instalować wentylatorów w pomieszczeniach, w których znajdują się przewody spalinowe. Ale cóż, jak napisałem powyżej - “wolnoć Tomku w swoim domku” (na własną odpowiedzialność

Trzeba jednak podkreślać to przy każdej okazji, że można (na własną odpowiedzialność ) nie zapraszać kominiarza i nawet czyścić kominy samemu (znam takich), ale w przypadku, gdy z tego powodu coś się komuś stanie, to spotkanie z prokuratorem . więcej grzać w łazience - wtedy na pewno nie będzie wiało chłodem z kratki.  to mam już jakiś zarys. O wentylatorkach myślałam w łazience i pralni, można by rozszczelniać okna w tych pomieszczeniach klimatyzacja (bo nawiewniki niby powinny być w “czystych” pomieszczeniach.

W pomieszczeniach z przewodami spalinowymi, czyli w moim przypadku w salonie nie przewiduję wentylatora (w kuchni przewiduję wyciąg, ale będzie zamykana). Ale skoro

jesteśmy przy tym temacie, to zapytam od razu o kratkę w salonie z kominkiem - mam w projekcie przewód wentylacyjny obok kominkowego, ale zastanawiam się, czy to konieczne (w myśl zasady, że kratki w pomieszczeniach “brudnych”), skoro kominek będzie miał bezpośrednio doprowadzone klimatyzacja Warszawa powietrze i będzie zamknięty. Jeśli kuchnię chcesz zamykać na czas pracy okapu, to będzie ci wciągało powietrze ze spalinami z kratki wentylacyjnej (jest obowiązkowa, jeśli jest tam kuchenka gazowa).

Dlatego tam, gdzie ma być używany okap zalecam zastosowanie otwieranego nawiewnika, uchylanie okna lub (jak w starych domach) wykorzystanie stale otwartego nawiewnika w spiżarce. Wtedy powietrze zanim wyjdzie na kuchnię, najpierw ogrzeje się nieco w tej spiżarce. Jeśli chodzi o salon, to projektant nie bez powodu wstawił kratkę wentylacyjną. Nawet przy oddzielnym kanale doprowadzającym powietrze jest tam przewód spalinowy (rura do komina) - patrz par. 141 (powyżej) i zawsze może (choćby teoretycznie) wystąpić rozszczelnienie tych przewodów spalinowych.

A że to koszt - to cóż z tego - posiadanie domu jest kosztowne

Category: Bez kategorii  | Tags: , ,  | Comments off
niedziela, styczeń 15th, 2017 | Author: admin

Na poniższym rysunku narysowałem widok boczny mojego domku. Jak widać jest to domek parterowy z poddaszem mieszkalnym, z dwiem łazienkami, jedna na parterze, druga na poddaszu. Ta na parterze jest używana od roku, na piętrze w planach.

Mam kilka pytań, może najpierw dolna łazienka:rozwiązaniem Twoich problemow będzie zwykła klapa zwrotna.

Większość wentylatorów łazienkowych już ma takie w standardzie.

Wyrzut tam gdzie będziesz miał najkrótsza drogę.nie powinno się w myśl przepisów mieć zainstalowanych i działających dwóch systemów wentylacji - grawitacyjnego i mechanicznego.

Tylko że wentylatory w łazienkach nie są traktowane chyba jako “wentylacja mechaniczna” stricte? Mogą to chyba być urządzenia usprawniające wentylację grawitacyjną? Chyba nie są zabronione?

- istniejąca wentylacja składa się z mechanicznego wentylatora, który włacza się wraz z załączeniem włącznika światła. Kanał przechodzi przez ścianę, a zakończenie kanału wygląda jak na zdjęciu. Pytanie brzmi: co zrobić żeby w zimie nie nawiewało do łazienki zimnego powietrza, gdy wentylator jest wyłączony (szczególnie podczas tegorocznych mrozów było to odczuwalne)?

Rozumiem, że jeśli zamontujemy wentylatory w łazienkach i pralni wentylację w tych pomieszczeniach mamy tylko w przypadku, gdy te wentylatory są włączone? Grawitacyjnie nie będzie się wentylować? Mam w projekcie kanały went grawitacyjnej w ścianach w tych pomieszczeniach - czy zamontować wentylatory na ich wlotach, czy zrobić jako dodatkowe przewody, np. w suficie?

Teraz górna łazienka, planuję wstawić wentylator mechaniczny z czujnikiem wilgotności:

- czy lepiej zrobić kanał wentylacyjny wychodzący z dachu czy ze ściany (który lepiej spełni swoje zadanie)?

- czy musi wystawać ponad dach domu czy nie?

- czy zrobić nawiewnik w oknie łazienki czy w innym pokoju?

- jak zakończyć wylot kanału , żeby nie było problemu nawiewania zimnego powietrza z zewnątrz w zimie? Rozporządzenie Min. Infrastruktury z 2002 r.:

“Rozdział 6

Wentylacja i klimatyzacja

§ 148. 2. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej.”

Jeśli zatem macie własny domek, to “wolnoć Tomku w swoim domku” (na własną odpowiedzialność). Jeśli natomiast mieszkacie w budynku wielorodzinnym, to…kłopoty z odbiorem kominiarskim.

Category: Bez kategorii  | Tags: ,  | Comments off
środa, listopad 09th, 2016 | Author: admin

Robocizna zjadła mi jakieś 70-80ysięcy (SSO, tynki, instalacje ,posadzki sufity podwieszane, klej i siatka na elewacji)

Tynkow i posadzek sam nie zrobisz, konstrukcji dachu raczej też nie wodociąg .

Z tym, ze zblizam sie do 300tysiecy, a jeszcze trochę wykończenie zje, wiec kwota, o jakiej pisałem jest realna.

W wolnych chwilach z pomoca rodziny będziesz budowal rok-półtora Po drugiej stronie drogi sąsiedzi maję nawy dom parterowy ale na tej działce na której chcę budować może być inaczej. Szczerze mówiąc to o tym nie pomyślałem. planujemy  pogotowie wodociagowe wawer start na wiosnę. na płycie, wiązary bez strychu, ocieplenie na wiązarach. ustawiony na działce chyba ostatecznie z wejściem od pln -zachodu. całkiem sensowny gotowiec, najbliższy tej formie i wielkości jakiej szukasz

Tynki faktycznie sam nie zrobię i z posadzkami też będzie problem ale muszę pogadać z wujkiem bo jak mnie pamięć nie myli to się chyba tym zajmuje. Ojciec zajmie się hydrauliką a kumpel z pracy elektryką lub sąsiad, zobaczy się kto będzie miał wtedy czas. Z dachem to wiązary a krycie planuję blachą więc nie będzie najgorzej i myślę że fachowcy dużo za to nie skasują a jak cena będzie zaporowa to może z pomocą rodziny to zrobię. Mam liczną rodzinę więc jedni będą robić jedną stronę a drudzy druga i pójdzie szybko, może w weekend uda się to zrobić.

Masz rację że domek się znacznie powiększył więc aby było taniej i też dobrze  Okna też sobie zmniejszę z szerokości 150cm do 125cm bo takie tez wystarczą więc tu tez będzie parę groszy taniej.

Dzięki za porady bo zmusza to do myślenia. Z otworami pod drzwi też dzięki za informację. Mnie takie nawet pasuje bo murując z silki z sil-pro czy grupy silikaty ich bloczki mają wysokość 22cm więc 9 bloczków daje 198cm. licząc że pierwsza warstwa na tradycyjnej zaprawie a jeszcze grubość kleju na tych bloczkach to da nawet 200cm. Tu zastosuję nadproża ytonga a one mają 125cm wysokości więc główny bloczek przytnę do 90cm i łącznie z nadprożem da to te 22cm bo jeszcze zaprawa i na to będzie można dalej morować działówki. Więc wysokość otworu od płyty do nadproża będzie 209cm więc 3cm pójdzie na wylewkę wyrównująca anchydrową a 2cm na panele czy płytki i będzie gitara. To masz jakiś typowy wymiar pod jakiś konkretny model drzwi czy ogólny?

Pare postów wyżej paroma pociągnieciami w sketch-upie powiekszyłeś powierzchnię domu o prawie 15m, czyli o 30tyś zł

O WZ pisałem po to, by się nie okazało, ze nie mozna stawiać parterówek. Sa takie obszary.

Otwory mam 2040mm

Category: Usługi  | Tags: , ,  | Comments off
środa, listopad 09th, 2016 | Author: admin

Wyjdzie mi 8 okien 1500×1500, drzwi tarasowe 1000×2200 i okno do łazienki 1000×1200 i je wezmę takie matowe czy coś takiego które dadzą tylko światło i nie będzie nic przez nie widać. Co do silikatów to rezygnuje z modułu xelli i będę szukać silki jak najtańszej ale dobrej czyli w miarę równej. co możecie polecić z czystym sumieniem? Bo oprócz xelli silke produkuje sil-pro i grupa silikaty ale jakościowo jak to wygląda? O WZ napisze pismo chyba we wtorek ale z tego co kiedyś się pytałem ogólnie w gminie to cała działka budowa wodociągu jest przeznaczona pod zabudowę no chyba że w WZ podadzą czy może być postawiony jakiś dodatkowy dom czy nie. Ja do tego podszedłem z trochę innej strony czyli najpierw sprawdzam jaki projekt na tą działkę będzie dla mnie odpowiedni a potem jak się taki znajdzie to będę pytać czy mogę pogotowie wodociągowe Bemowo w tym miejscu postawić dom. Aby móc coś myśleć to musiałem wyjść z założenia że nie buduję domu pasywnego bo taki chciałem i będzie to domek parterowy jak już coś bo z piętrowym byłby kłopot. Tylko jak sobie na to dobrze patrzę to domek parterowy nie wyjdzie taniej niż dom piętrowy ale szybciej się go zrobi. Jak się tak dobrze na domek popatrzy to jego powierzchnia będzie podobna do Twojego więc koszty też będą podobne tyle że Tobie robi firma a swój sam planuję zrobić z pomocą rodzinny w wolnych chwilach. Dlatego Twój dziennik bacznie śledzę ale jeszcze cały nie przeczytałem. Mam do Ciebie pytanie techniczne odnośnie otworów pod drzwi. Na jaką wysokość od gotowej podłogi będziesz miał otwór pod drzwi wewnętrzne?Są na tyle równe że na kleju można je układać?Oglądając sobie rzut myśląc nad nim pomyślałem że fajnie jakby od jednej strony były pomieszczenia z płytkami i w ten sposób mnie oświeciło i kuchnie przełożyłem koło spiżarki a reszta poszła na salon i w ten prosty sposób kuchnia się powiększyła, salon został a hol zmalał i jest teraz ok Założenie tak niskich kosztów budowy uważam za całkowicie nierealne. Ale ja mam na to kasę tylko że spłacać je będę przez najbliższe 5lat a nie chcę tyle na to czekać. Zamieszkując z żoną u teściowej nie myślałem o budowie domu ale wspólne mieszkanie nie jest dobre a wręcz tragedią. Tzn żona nie chciała się wyprowadzać bo chodziła na studia i było wygodne wspólne naprawa wodociagu mieszkanie ale teraz jest więcej kłótni niż pożytku. A dowiedziałem się że można wziąć kredyt na dom i na spłatę innych zobowiązań więc zaświeciło mi się światełko w tunelu że coś można zrobić. Ja z teściową nie mam najgorszych relacji ale żona z nią to jest masakra. Zawsze myślałem że teściowa z synową to jest masakra ale matka z córką to też nie lepszy duet. Dla przestrogi innym którzy maja zamiar mieszkać z rodzicami

Branie kredytu na budowę domu z zamiarem spłaty OBECNYCH zobowiązań ? Dam ci radę, zanim zaczniesz rysować, projektować, wizualizować to sprawdź najpierw WZ, sprawdź jak wygląda sprawa w banku.

Jak bierzesz kredyt, to jakieś zabezpieczenie banku musi mieć. Jak nie ta działka, to inna

Jak się niema kasy na obecne długi to lepiej nie startować z budową domu

Category: Bez kategorii  | Tags: , ,  | Comments off
czwartek, wrzesień 22nd, 2016 | Author: admin

Lepiej wprowadzić wodę do pomieszczenia gospodarczego, kotłowni lub garażu.

wodociągi odbierają odcinek od wcinki aż do wodomierza głównego.

Na tej lini musi być zamontowany zawór główny przy granicy działki lub wcinka z zaworem, zawór główny w domu, zawór zwrotny przeciwskarzeniowy i miejsce na licznik.

3. Jeśli jest projekt odebrany i zgodny z wydanymi warunkami a w warunkach lub przepisach zakładu wodociągów lub gminy nie są określone wymagania dotyczące firmy i uprawnień to przyłącze można wykonać we własnym zakresie.

Jedynym dokumentem może być wymagana próba ciśnieniowa.Pytanie, czy jak miałem zgłoszony projekt, w którym mam rurę od studzienki do kuchni, a teraz zmieniłem zdanie i chciałbym się wpiąć do pomieszczenia gospodarczego to muszę to zgłaszać ?

Istotne jest aby materiały i sposób były zgodne z wytycznymi określonymi w warunkach i projekcie.

Przed rozpoczęciem prac należy www złożyć zawiadomienie o zamiarze wykonania a po zakończeniu zgłosić do odbioru .Sam robiłeś wcinkę? No to macie tam faktycznie bardzo wyrozumiały wodkan. U mnie wcinkę robią wodociągi, wykop z rurą i resztą musi być “do okazania”, no i musi być projekt. Bez tego nie ma mowy o odebraniu przyłącza i wcince.

Jeśli sam będziesz się wcinał to wypuść trochę wody zanim zakręcisz licznik bo te wióry od razu ci licznik zatkają. Ja najpierw założyłem licznik a później wcinałem się w główną linię, żeby nie zalać sobie wykopu gdyby coś poszło nie tak i musiałem rozkręcać. Człowiek uczy się na błędach
Ja kopałem tak jak miałem w projekcie przyłączy (projektant to rysował razem z naniesieniem budynku)

W zależności od wymagań lokalnych do terminu odbioru pozostawia się otwarty wykop lub przedstawia zdjęcia istotnych szczegółów. Pytanie gdzie jest studzienka tzn. jak daleko od domu, oraz jak usuwanie awarii wodociągowej Warszawa daleko są od siebie kuchnia i pomieszczenie gospodarcze. Na pewno nie można samemu robić wcinki w rure wodociągów. Nie jestem pewny ale jest to chyba nawet przestępstwo, ponieważ ciągi wodociągowe są specjalnie chronione prawnie - ich skażanie powoduje łatwe do przewidzenia skutki.

Co do przyłącza wod-kan to może je zrobić każdy, nawet we własnym zakresie. Warunek jest taki że musi być projekt zatwierdzony przez wodociągi - przynajmniej tak jest w moim mieście i każdym innym mieście o jakim słyszałem np od znajomych. Nie wiem - może na jakiejś wsi odbiorą ci przyłącze bez projektu ale nie sądze…

Do podpisania umowy zwykle wymagany jest protokół odbioru przyłącza podpisany przez inspektora (pracownik PWiK) który wystawia po pozytywnym teście szczelności oraz jeszcze mapki powykonwacze podbite przez geodete ale z tym jest już różnie, niektore gminy wymagają tego tylko do odbioru domu.

Wodociągi interesuje tylko odcinek od wcinki do studzienki w której znajduje się licznik tak więc rób co chcesz.

Jeśli projekt przyłącza jest uzgodniony z wodociągami i z ZUD to po wykonaniu zadbaj jedynie aby geodeta nie wpisał ci na mapce po-wykonawczej iż są jakieś duże lub znaczne rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym.

Category: Bez kategorii  | Tags: , ,  | Comments off
niedziela, lipiec 24th, 2016 | Author: admin

A kto tu mówi o stosowaniu 200barowych przepychaczy z WUKO. Od początku piszemy o instalacjach domowych. To że ktoś nie zastosował rewizji w miejscach newralgicznych “tworząc” instalację to już nie moja wina. Zalanie mieszkania przy stosowaniu wcześniej pokazanych myjek ciśnieniowych to przy zatorze który nie puszcza w ogóle wody to wylane ok 10-20L wody (całe dwa wiaderka) Jeżeli ktoś nie potrafi złapać takiej ilości wody jest kaleką. Jak to przysłowie mówi masz głowę i …… to kombinuj. Sprężyny ręczne warto kupić jeśli będziemy w stanie sami udrożnić rury kanalizacyjne lecz trzeba się liczyć z tym że nie będziemy w stanie wykonać tej pracy tak jak link to zrobi stecjalistyczna firma .

Ja próbowałam ręczną sprężyną za 100 zł kupioną i z efektem niewielkim gdyż rura zapchała się za dwa dni i już nie byłam w stanie kolejny raz udrożnić powiem tylko że udrażniałam to w dwie osoby i bez skutku . Wezwaliśmy odpowiedniego fachowca z odpowiednim sprzętem i bez problemu działa już pół roku . polecam wam firmę Zrobienie sobie przejściówki z kanalizacji która będzie odprowadzać wodę sprzed zatoru nie zalewając wszystkiego wokół to koszt ok 15zł!! Żeby to wszystko było takie proste, obydwie metody mają zastosowanie, jak masz twardy zator np: z kreta ( skorupa jak z betonu ) to ciśnieniowe przepychanie niewiele się zda, szczególnie w instalacjach domowych. Wtedy do akcji wkracza spirala elektromechaniczna z odpowiednią końcówką, skruszy czop i po kłopocie przyłącza kanalizacji Warszawa, nie zgodzę się że sprężyny do przepychania drapią rury PCV, odpowiednia nasadka pozwala tego uniknąć. Pozdro dla wszystkich przepychaczy A nie lepiej chemicznie? Kupiłem niedawno w hurtowni instalatorskiej środek do udrażniania kanalizacji MELT. Miałem zapchany odpływ kuchenny ( wiadomo…tłuszcz, resztki jedzenia). Po wlaniu Melta miałem wrażenie, ze wszystko mi rozniesie :) tak buzowało, ale poszło od razu. Trwało może jakąś minutę. Od tej chcwili wlewam ten środek profilaktycznie raz na jakiś tydzien i mam spokój. Czy chemikalia do udrożniania można zaliczyć jako profesjonalne czyszczenie kanalizacji, chyba nie. Dbanie o kanalizacje zapobiegawczo, jak rury są drożne, owszem , wlewać dwa razy na tydzień żeby tłuszcze puściły, ale najlepszy sposób jaki istnieje to trochę wyobrazni, nie wlewamy tłuszczy z patelni, fusów z kawy czy herbaty, nie wrzucamy resztek jedzenia. Odrobina wiedzy to chyba najlepszy przetykacz kanalizacji .Udrażniamy zlewy, przepychamy kanalizację przepychamy rury nowoczesnym sprzętem, a mianowicie sprężyną elektryczną. Do udrażniania kanalizacji stosujemy spirale o różnej średnicy i długości w zależności od stopnia zapchania kanalizacji, bądź zapchania zlewu. Naszymi sprężynami przepychamy rury od 40 mm do 160 cm. przepychanie kanalizacji,udrażnianie kanalizacji. Udrażniamy kanalizację zapchaną tłuszczami, zapchaną papierem, mułem oraz sodą i kretami. Naprawiamy dodatkowo syfony zniszczone sodą i innymi środkami udrażniającymi, oraz montujemy kabiny prysznicowe oraz pozostałe odbiorniki hydrauliczne tzw. białego montażu. Wykonujemy instalacje hydrauliczne we wszystkich systemach hydraulicznych prócz tzw. systemów deweloperskich.udrażnianie kanalizacji,przepychanie kanalizacji Lutujemy rury, zgrzewamy, skręcamy, wykonujemy również instalacje hydrauliczne-gazowe. Gaz wykonujemy tradycyjną metodą oraz w miedzi na lut twardy. Podłączamy kuchenki gazowe oraz sprawdzamy szczelność połączeń gazowych. Wykonujemy również instalacje elektryczne, oraz tzw. biały montaż, czyli montaż gniazdek, montaż żyrandoli i oświetlenia w ogóle. Podłączamy płyty elektryczne, gazowe, indukcyjne. Posiadamy uprawnienia elektryczno-gazowe, oraz niezastąpioną praktykę. Podbijamy karty gwarancyjne. Swoimi działaniami obejmujemy obszar miasta Warszawa: Mokotów, Warszawa Ursynów, Wilanów, Ochota, Ursus, Włochy, Bielany, Żoliborz, Białołęka, Praga Północ, Praga Południe, Warszawa Sródmieście, Bemowo, Wola, Tarchomin, Wawer, Warszawa Wesoła, i okolice Warszawy. Sulejówek, Jabłonna. Udrażniamy zlewy, przepychamy umywalki, brodziki, zatkane odpływy,

Do zatorów dochodzi głównie z niewiedzy użytkowników. Systematyczne czyszczenie ciśnieniowe instalacji kanalizacyjnej pozwala uniknąć takich wpadek a jak wcześniej wspominałem jak ktoś lubi się cały czas babrać to spiralą porysuje klientowi rury z PCV i ma stałego klienta wtedy z fachowca zamienia się handlowca swoich usług. Nie wspomnę o magistrach którzy pchają spiralę przez WC!

Category: Bez kategorii  | Comments off